Co, proč a jak s přechodem HTTPS na nové aktualizace prohlížečů Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, EDGE a Opera.
Používáte dosud weby pomocí nezabezpečeného základního HTTP protokolu? Od 4. února 2020 dojde k aktualizaci prohlížeče Google Chrome na verzi Google Chrome 80, která mění pracování prohlížeče s cookies 3.stran. Cookies budou muset být nově označené a budou se dále používat jen přes protokol HTTPS, které je již dlouho doporučované. HTTPS má výhodu v tom, že zajišťuje větší bezpečnost a důvěryhodnost v jeho využívání.
Google Chrome patří mezi nejrozšířenější prohlížeče a na českém trhu tvoří 50% podíl mezi prohlížeči. Dopad na změny mohou tedy pocítit téměř všichni inzerenti bez HTTPS. Jelikož ale stejnou změnu zvažují i Mozilla Firefox a Microsoft Edge, tak se v budoucnu změn nejspíš nevyhne žádný web.
Co se stane webu se základním HTTP?
Nejspíš dojde k zablokování měření konverzí a znemožnění využití retargetingu u inzerentů. Nebudou se vám tedy například načítat retargetingová publika anebo vznikne pokles naměřených konverzí.
S těmito problémy se kampaně budou hůře optimalizovat a budou opticky méně výkonné. To může mít dopad na zásah a efektivitu vašich kampaní a místo vašich reklam uvidí uživatelé reklamy vaší konkurence.
Jak poznáte, že máte zabezpečený protokol HTTPS?
Při zobrazení svého webu v prohlížeči se před adresou stránky u řádně zabezpečeného webu zobrazí nejčastěji ikona zámečku. V případě webu s HTTP nebo nesprávně nastaveného HTTPS zde zámeček není anebo zde prohlížeč zobrazuje varování.