Tak dlouho jsme hledali takový komunikační nástroj, který by nám po všech stránkách vyhovoval, až jsme ho našli.
Freelo naší firmě přineslo řád a základní pilíř pro naši práci. Nyní můžeme efektivně organizovat čas nad desítkami projektů, a to vše snadno a přehledně.
Co je freelo?
Freelo je česká aplikace pro týmovou komunikaci nad úkoly, která má spoustu funkcí, které usnadňují práci a šetří čas.
Chci vědět více
A jak se nám Freelo osvědčilo?
Každý z týmu ví, co a kdy má splnit. Již se nám nemůže stát, že bychom projekt nestihli dokončit včas. Od doby, co používáme Freelo u nás nedošlo ke komunikačnímu šumu – co je psáno, to je dáno. Pro komunikaci mezi kolegy se stalo nepostradatelnou aplikací pro řešení úkolů. Vznikne-li neočekávaný problém, není nic jednoduššího, než založit tiket a přiřadit jej vhodnému kolegovi.
Pomohl nám webinář
Bez zhlédnutí webináře bychom spoustu funkcí buď neobjevili nebo by nás nenapadlo je používat. Tady je jeho záznam. Video se dá zkouknout i zrychleně nebo přeskákat některé sekce.
- V první fází jsme se týden seznamovali s platformou Freelo a zkoušeli vytvářet projekty a úkoly. Plnili jsme a dokončovali úkoly. Byli jsme si vědomi, že se jedná o skvělý nástroj, který nám umožní efektivní správu času a usnadní komunikaci nad projekty. Ovšem to, jak ho využijeme, je pouze v našich rukou.
- V druhé fázi jsme začali řešit, jak z něj vytěžit maximum. Pro nás ve správný čas vyšel webinář Začínáme s Freelem, kde nás kapitán Karel Dytrych posunul na správnou cestu, jak na aplikaci nahlížet a jak nejlépe ji využít.
Stanovili jsme si pravidla
Aby všechno klapalo, tak jsme si stanovili v týmu jasná pravidla pro práci s Freelem.
Mezi naše hlavní pravidla patří:
- Každý úkol má vždy řešitele - nestane se tak, že se nějakému úkolu nikdo nevěnuje.
- U každého úkolu dostává upozornění správce projektů a to-do listů – má přehled nad ukončenými a právě probíhajícími úkoly.
- Opakované úkoly – víme jakému klientovi a úkolu se máme v který den věnovat. Určité úkoly je třeba řešit denně, některé stačí týdně či měsíčně.
- Využití „citací“ v komentáři úkolu – přidáváme ke konci komentáře k úkolu, za účelem detailnějšího popisu, co bude příště urgentního provést. Např. Zkontrolovat, zdali se zlepšila míra prokliku, zdali byly inzeráty schváleny, či zdali klient dobil kredit.
- Jednorázové úkoly se musí včas dokončit, pravidelné či dlouhodobé úkoly plníme a posouváme dle potřeby na další období.
- Názvy úkolů musí být jasné a srozumitelné - již z nadpisu musí být jasné, o co v úkolu jde. V případě že se jedná o opakovaný úkol, přidáváme před název „předponu“ [OPAK], urgentní [URGENT] apod.
- Komentáře u úkolů musí být detailní, aby i zaměstnanec, který dříve k úkolu nebyl přiřazen pochopil, co vše v kampaních klientů dělalo.
Na vrcholu pyramidy je „správce projektů a to-do listů“, který přiřazuje pracovníky k projektům a kontroluje jejich úkoly.
Projekty máme rozdělené podle klientů. Co klient to projekt. Dále máme celofiremní projekt ve kterém komunikujeme změny, novinky, analýzy, poptávky a další věci.
Samotná organizace práce a její workflow probíhá tak, že každý člen týmu si hlídá své úkoly a termíny. Což jde velmi snadno protože úvodní stránka aplikace vypisuje každému uživateli jeho úkoly napříč projekty seřazené podle termínů a priorit. Těžko se pak na něco zapomíná. Zodpovědnost je pak na každém členovi týmu.
Co se nám na Freelu líbí nejvíce
- Propojení na e-mail - stačí odpovědět na libovolný e-mail a vše se propíše do Freela.
- Integrovaný timetracking, sledování nákladů a hlídání rozpočtů.
- Opakované úkoly. Řešíme pravidelně PPC, reporting a další úkoly. Díky nastaveným opakovaným úkolům na to nemusíme myslet. V pravý čas vyskočí notifikace.
- Pohled na úkoly napříč projekty. To nám v řadě jiných aplikací chybělo. Kalendář nebo i vstupní dashboard ukazují úkoly napříč projekty.
- Možnost nastavení práv. Klienti ve Freelu mohou vidět třeba jen jeden To-Do list v jejich projektu.
Chci pomoci s on-line marketingem
Naše firma MC marketing se zabývá správou marketingových kampaní a každý pracovník má volnou ruku ve vytváření úkolů a projekty řeší jen manažer a dále rozděluje.